woensdag 23 juli 2014

"Also not allowed: Christmas trees" - Residence Life, Smith College

Uit pure nieuwsgierigheid ben ik nog even op onderzoek uitgegaan naar mijn toekomstige woonomstandigheden. Ik heb een kamer toegewezen gekregen in Cutter House aan Elm Street - direct naast het centrum van de campus. Ik heb geen roommates, maar ik deel wél een badkamer en toilet. Gelukkig ben ik dit gewend: ik deel al jaren een badkamer en toilet met mijn familie. Maar aangezien ik de badkamer nu met pak en beet 39 andere gelukkigen mag delen - en er dus een kans bestaat dat ik moet rennen voor een douchehok - was ik benieuwd hoe ver ik verwijderd ben van de badkamer. Nou; ik kan er binnen enkele seconden zijn!

Nadat dit eerste-wereld probleem was opgelost moest ik nog een kleine teleurstelling verwerken: kerstbomen zijn verboden in de kamer. Na dit nieuws heb ik uiteraard meteen een ticket naar Nederland gekocht om kerst met mijn familie én kerstboom door te brengen.



Plattegrond van mijn kamer C325 en omgeving.

Elm Street rond 1880, waar nu Cutter House staat.


Cutter House.

Tot slot staat er een stukje over mijn ervaring met het Roosevelt Study Center online. Omdat ik een semester langer op Emory University verbleef, had ik een aantal maanden in Nederland te overbruggen voordat ik aan een Master kon beginnen. Tijdens die periode liep ik drie maanden stage bij het RSC in Middelburg. Met de Theodore Roosevelt American History Award-uitreiking had ik afgelopen maart een goed excuus om het RSC nog een keer te bezoeken. Ik raad iedere student – en andere geïnteresseerden –  aan om een dag in studiecentrum door te brengen: bronnen in overvloed. Kijk voor meer informatie op www.roosevelt.nl.

Directeur Van Minnen en ik

8 opmerkingen:

  1. Ha die Lise, en daar is je moeder dan weer erg blij mee. Dat je geen kerstboom mag plaatsen.
    Wat mooi het verschil van hoe het was en nu is.
    En die badkamer.......wekker zetten Lise en rennen..........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Noooooo.. hoe ga jij je dan voorbereiden op the season to be jolly?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer er niet aan te denken: word ik verdrietig van. Ik denk dat ik me als kerstman ga verkleden, foto er van maken, en opsturen als kerstkaart naar Nederland...

      Verwijderen
  3. Maar gelukkig vier je kerst thuis met je familie. Geweldig! Kerstboom in je kamer (thuis) Lise?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeeh en een papieren kerstboom dan? Of een boom hangend voor je raam. Er moet ergens een clausule zitten! Misschien toch de kleine lettertjes lezen. Als het goed is ga je net de lucht in! Fijne reis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha je hebt gelijk Anneke: er wordt niets gezegd over kleding....

      Verwijderen
  5. Zo Lise. Nu kan ik je blog weer volgen. Ik ben benieuwd wat we nu van je gaan lezen/ leren. Dat zal zeker interessant zijn jou kennende. Nu eerst je plekje nog vinden en omschakelen naar een ander leven en studie. Go girl. Trots op jouw.

    BeantwoordenVerwijderen